Странице

среда, 1. новембар 2017.

Burekići sa sirom i zelenim maslinama




Od ovoga se poslednjih dana ubijamo.. Kad ne znam šta bih za doručak, ja od 2-3 kore smotam burekiće i očas posla su gotovi. Ideju sam pokupila ni manje ni više nego iz turske serije, gde je glavna junakinja svojoj deci ispržila u ulju burekiće u obliku rolnica punjenih sirom i zelenim maslinama. Kopkao me ukus, pa sam nešto slično našla na Internetu (Peynir Zeytinli Börek). Nisam htela da budu prženi kao u seriji, tako da sam se odlučila za pečenje u rerni, a i promenila sam im oblik da liče na okrugle male bureke. Zelene masline u kombinaciji sa sirom su iznenađujuće dobre, pa su ovi burekići već nekoliko puta bili na našem stolu..


Sastojci:
400 gr kora
400 gr feta sira
(ili pola fete, pola nekog rendanog kačkavalja)
2 jajeta
100-120 gr zelenih maslina bez koštica
ulje po potrebi

Priprema:
  • Sir izgnječiti u činiji, dodati mu jaja i izmešati. Zelene masline sitnije iseckati i dodati u sir, pa sve lepo sjediniti.
  • Svaku koru prepoloviti, pa je premazati sa pola kašičice ulja. Na donju trećinu kore rasporediti kašičicu nadeva, umotati je kao palačinku i smotati u mali okrugli burekčić (puž). 
  • Burekiće slagati u nauljeni pleh. Premazati ih mešavinom ulja i vode i peći 30 minuta na 200°C. Pred kraj izvaditi pleh i još jednom ih premazati uljem i vodom, pa ih peći još 5 minuta da budu zlatni i hrskavi.


Poslužiti tople, ali im ništa ne fali ni kada su hladni. Obično pite odozgo premažem jajima i pavlakom, ovde nisam, jer sam htela hrskavu gornju koricu. Ove pikantne burekiće sam spremala i gostima , bili su oduševljeni!





Ovo je na Coolinarici bio recept dana 5. novembra 2018. godine