Странице

понедељак, 8. јануар 2018.

Hvarski kolač sa orasima



Ja zaređala po kolačima.. Dok sam birala koje ću za praznike, zapeo mi je za oko ovaj hvarski suvi kolač sa Coolinarike, za koji splićanka Yaja (koja je autor recepta) kaže - "jednostavno, lipo i izdašno , a ja volin ove jednostavne starinske kolačiće.." I da znate da je skroz u pravu, jer se očas posla naprave, a stvarno su odlični! Pravila sam samo trećinu mere, a dobila oko 40 preukusnih kolačića punih arome pečenih oraha i kajsija.
Znači, od dole date mere dobićete sigurno trocifren broj parčića, što je dovoljno i za najješniju veliku porodicu.



Sastojci:
600 gr brašna
200 gr putera
250 gr šećera 
2 jajeta 
4 kašike mleka 
1 vanil-šećer 
1 prašak za pecivo 
strugana korica limuna i pomorandže

nadev
350 gr krupno seckanih oraha 
12 kašika marmelade po želji (moja je od kajsija)



Priprema: 
  • Umesiti glatko testo od navedenih sastojaka i podeliti ga na na šest jednakih delova.
  • Prvi deo razvaljajti tanko (kod mene 32x22cm) na pobrašnjenoj radnoj površini, premazati marmeladom i posuti krupno iseckanim orasima. 
  • Pažljivo smotati testo u rolat (radila sam na silikonskoj podlozi, pomoću nje se testo mota kao od šale).
  • Isto uraditi sa ostalih pet delova testa i složiti ih u pleh obložen papirom za pečenje. Ostaviti razmak između rolatića kako bi se tokom pečenja sve strane lepo ispekle.
  • Peći rolatiće dvadesetak minuta na 200°C. Paziti da se ne prepeku!
  • Ispečene vruće rolatiće/štrudlice iseći na koturove debljine malog prsta i obilno posuti šećerom u prahu. Ja nisam, jer su mi i bez tog posipa bili dovoljno slatki.
Gotov  ohlađen kolač može dugo da stoji u metalnoj kutiji, mada mislim da je to dugo stajanje misaona imenica, obzirom koliko su štrudlice fine i ukusne. 😋 



Isprobano -> klik